banner
portfolio

Soubojový systém:
Platné zásahové plochy jsou: dle pravidel ASF (tzn. vše od zápěstí a od kotníků nahoru). Zakázané zásahovky jsou pochopitelně hlava, krk a rozkrok. Zásah uznává zasažený, takže žádné dohadování o tom co platilo a co ne. Nechceme slyšet hlášky typu: "za tři" nebo "jsi mrtvý". To na bitvu nepatří! Zasažený cítí zásah lépe než ho vy vidíte. Všechny neherní kecy zredukujte na minimum. Při útoku zezadu se řve!… není tím myšleno při zásahu „záda“, ale řvát (cokoliv jenom ne "záda", i zde platí pravidlo o neherních kecech) a to ještě dlouho před zásahem, tak aby vás bylo slyšet. Pokud si někdo myslí, že když se otočí k nepříteli zády, tak je imunní, tak si myslí špatně. Zakázaný je „vlnitý plech“. To znamená, že nesmíte proběhnout za zády celé lajny a všechny lidi v ní sejmout jedním tahem. Útočí se sekem s dostatečnou razancí, aby to aspoň vzdáleně připomínalo úder. Používejte viditelné nápřahy, takže žádné oťukávání, kydlení a bodání (mimo kopí) nechceme vidět. Lučištníci si od lajny drží odstup nejméně 3m. Nechceme vidět nikoho s lukem, jak co chvíli vystrčí hlavu zpoza něčího štítu a sejme toho naproti šípem ze vzdálenosti 1m. Lučištníci mají šípy střílet, ne je po někom házet! Stejná pravidla platí i pro prakovníky jiné střelce. Pokud jste herně mrtví, zvedněte svoji zbraň nad hlavu a jděte se oživovat na předem určené místo (předtím můžete svoji smrt hezky zahrát). Nestůjte a nekoukejte, jak se ti před vámi mlátí. Znesnadňuje to orientaci kdo je živý a kdo vás ještě teoreticky může ohrozit.

Zbraně:
Bojovat tedy můžete téměř se vším co bude alespoň trochu odpovídat „reálné váze”, ovšem hlavní důraz bude kladen na bezpečnost dané zbraně. Nezapomeňte, že i zbraň patří ke kostýmu a může pozitivně či negativně ovlivnit vizuální stránku vašeho kostýmu! Všechny by měly být dobře obalené, nesmí z nich trčet žádné třísky, hřebíky apod. Dávejte pozor, aby zbraň neměla ostré hrany nebo špice.
Omezeny zbraně na blízko budou jen takto:
kombinace jednoruční zbraň (max.90cm) + štít dle chuti
kombinace kopí (max.180cm) + štít
obouruční zbraň sečná (tj.obouruční meč) do 150cm
obouruční píka (max.4m:) Zdůrazňuji však znovu, že všechny zbraně musí být dokonale měkčené jinak nebudou povoleny. Doporučuji vzít si také zbraň náhradní, kdyby vámi zamýšlená zbraň neprošla kontrolou.
>
Pro atypické zbraně jako kladiva, vidle, kopí, řemdichy platí stejná pravidla jako pro velké zbraně. Při jejich výrobě zkuste myslet na to, že to není fantasy, ale bitva z roku 1240, tudíž dvoubřité sekery, předimenzované kladiva a další nereálné zbraně vám schválíme pouze v rámci standardních rozměrů (i když i tak neradi). Ultralehké řemdichy nechte rovnou doma, zbytečně by vám celou bitvu zavazeli v batohu.>
>
Organizátor může jakoukoliv zbraň nepovolit bez udání důvodu.

Luky a kuše:
Klasicky do maximálního nátahu 15kg
Minimální počet schválených šípů nebo šipek k tomu, aby byla zbraň povolena, je 10.
Lučištníkům kontrolujeme zvlášť každý šíp. Bambule z měkkého materiálu by měla mít aspoň cca 3 cm v průměru a musí být na šípu pevně ukotvena. Šípy budou testovány přímo na majitelích.

Štíty:
Musí mít pevné a nejlépe měkčené okraje široké alespoň 1cm. Hrany štítu nesmí být ostré a musí být přelepeny minimálně kobercovou páskou.
Jsou povoleny jen ke zbraním s max.délkou 90cm nebo v kombinaci s kopím(viz výše).
Na rozměrech štítu nezáleží, důležitá je ovšem jeho váha - klidně si přivezte velký mandlový štít, pokud bude mít dostatečnou "reálnou váhu". Ale předem berte na vědomí, že ultralehké štíty velkých rozměrů nebudou povoleny! Po vizuální stránce budeme ještě náročnější než u zbraní. Ozdobná malování a podobné serepetičky výhodou...

Je lepší, když nám před bitvou napíšete na mail (kaput@seznam.cz), že nějakou zbraň (zbraně) mimo rámec klasických pravidel budete mít. Když třeba dohodíte i foto, můžu se k tomu předběžně vyjádřit. Je to lepší i pro nás, abychom předem věděli, jak na tom který národ je.

Kostýmy:
Kostýmy jsou na všech bitvách povinnou záležitostí. Kdo nebude mít alespoň trochu odpovídající kostým, bude buď z bitvy vyloučen, nebo bude po celou dobu pobíhat s minimem životů, záleží na nás.
Výjimkou pro penále za kostýmy tvoří pouze absolutní nováčci! Znamená ti, kteří ještě v životě na bitvě nebyli.
Snažte se, aby kostým alespoň trochu zapadal do strany, za kterou pojedete. Myslím, že nastavení bitvy dává dost velké možnosti.

Je povoleno
- proskakovat lajnou s tím, že jedinec – sebevrah se automaticky počítá za mrtvého. Smysl tohoto je oživení bitvy (motivace pro ostatní, narušení stability nepřátelské lajny apod.) Jedinec NEÚTOČÍ zbraní, nýbrž ji složí (meč špicí dolů apod.), dá si pozor, aby štítem někomu nevletěl do hlavy. Dávejte si pozor, má to být oživení hry, ne usmrcení protivníka.
- Zatlačovat štítem. Můžete jedince povalit na zem, ne však skopnout ani udeřit. Můžete chytnout protivníkům štít či zbraň, ale nezlomit mu ruku. Můžete chytat i vytrhnout protivníkovu zbraň a zahodit ji. Zbraň nesmí být chycena za ostří, stane-li se tak, jedinec si počítá, jakoby dostal zásah.
- útočit štítem (majitelům nebezpečných štítů bude před bitvou zakázáno). Nemiřte na hlavu ani další lehce zranitelné části těla. PRAVIDLA UPŘESŇUJÍ JEN A JEN ORGANIZÁTOŘI. Stejně tak si ORGANIZÁTOR VYHRAZUJE PRÁVO kohokoliv bez udání důvodu vyhodit z bitvy, nepovolit jakoukoliv zbraň.
A poslední doporučení. Není třeba se uprostřed bitvy o cokoliv hádat. V případě neshody je lepší ustoupit i za cenu ztráty. Kazí to atmosféru a průběh akce. Vše se dá vyřešit i posléze. Na dřevárnách trollužel platí víc než jinde, že moudřejší ustoupí.

Léčení: Probíhá v pevnostech po dobu 5 minut. Pevnosti se nedobývají.

Zrádce:
Může se stát, že ve vaši armádě budete mít jednoho či více zrádců, které zlákalo nepřítelovo zlato. Budou předstírat věrnost, dokonce zabijí, aby na ně nepadlo podezření, pár svých spolubojovníků, ale pořád budou pracovat ve váš neprospěch. Budou předávat tajné informace, vydávat nepřátelům získané území, daně... Dokud je všechny neodhalíte, nemůžete si být jisti, kdy vám nepřítel vtrhne do zad a všechny vás pobije.
Máte zájem si zahrát roli zrádce? Napište na mail uveďte nějaké základní údaje typu přezdívka, přibližný věk, strana za kterou jedete (tzn. národ ve kterém budete bojovat a zrazovat ho) + můžete napsat něco dalšího, co považujete za důležité.
Jestli nám napíšete, nikomu to neříkejte, ani svým nejbližším kamarádům či příteli/kyni! Nejvíc si tuto roli vychutnáte a užijete, když nikdo nebude mít ani stín tušení, kdože je to zrazuje!

Životy:
Každý voják má na začátku 1-6 životů. Při regulérním zásahu do končetiny ztrácí 1 život, při zásahu do trupu 3. Rameno se počítá jako ruka.
U registrace zbraní projde kontrolou i váš kostým. Podle něj dostanete příslušný počet životů.
-jestliže přijedete v podstatě jenom v civilu, nebudete na bitvu vůbec vpuštěni.
-za kostým, který budeme muset na vás doslova hledat, který bude v porovnání  s civilem v menšině, dostanete 1 život.
-za podprůměrný kostým, který se na dobu a místo bitvy vůbec nehodí, dostanete 2 životy.
-3 životy je za průměrný kostým v kterém je naprosté minimum civilu (boty a pod.). Malá poznámka. Neznamená to například, že si musíte šít historické kalhoty, občas stačí své klasické umně zamaskovat.
Další bonusy k životům budou za zbroj (modifikace baatorského systému).

Roleplaying:
Některé segmenty bitvy vyžadují, abyste nejen mlátili nepřátele hlava nehlava, ale také hráli svoji postavu se vším všudy; například u vyjednávání s CP, při hledání zrádce, atd. Zkuste hrát postavu co nejvěrohodněji a nekazit zábavu ostatním. Odlišujte své vědomosti od vědomostí hraných postav. Úmrtím všechno zapomínáte!!

Smysl bitvy:
Jak již bezpochyby víte, v této bitvě stanou proti sobě armády Švédů a Rusů. Boje budou dlouhé a zvítězí ten, kdo bude úspěšnější v přípravě na záverečnou bitvu. Ta ovšem rozhodne. Výhody do ní lze získat následujícími způsoby:
1)vybíráním daní z vesnic. V každé vesnici se za čas x vygeneruje y jednotek jantaru. Ten představuje daně. Vašim úkolem je dostat ho do tábora.
2)pobíjením nepřátel. Ano, i tak lze získat výhodu v bitvě. Kdo do ní není schopný postavit dostatek vojáků spíše prohraje.
3)zajímáním nepřátel. Pokud nechcete padnout, můžete volit kapitulaci. Je to alternativa ke smrti. Nepřítel vás poté vezme do své věže a tam po příchodu propustí. Vrátíte se do své věže a nemusíte se oživovat.
4)za plnění questů. Co za který je upřesněno při jeho zadávání během bitvy.

Vesnice:
Na herní ploše je sedm vesnic. Pokud je obsazená, tak co 10 minut produkuje daně v podobě jantaru (2ks). Při obsazování nepřátelské vesnice je možné ji spálit na popel. Pak je z ní kořist 3 jantary, ale další produkce je až za 20 minut. Při pálení se jí musí dotýkat pět zrovna nebojujících a společně napočítat do šedesáti (cca minuta).Výhodnější je tedy vybírat pravidelnou daň než jen pálit. U vesnic při věžích se řiďte místní časomírou. Deset minut u vesnic v poli bude ohlašovat zvon.

Závěrečná bitva:
Bonusy od Baby Jagy neplatí. Počet oživení určí organizátoři podle získaných surovin. Mrtví odejdou mimo hlavní boje a sednou nebo dřepnou si! Každý stojící mimo fotografy bude považován za živého nepřítele!